Kepez Antalya´nın parlayan yıldızı
Ali Ay´ın röportajı
Tarih: 11.2.2018 22:27:16 / 12145okunma / 0yorum

Kepez Antalya´nın parlayan yıldızı, Kepez Antalya´nın adeta cazibe merkezi. İşte o Kepez´in gece gündüz demeden ekibiyle birlikte çalışan Belediye Başkanı Hakan Tütüncü. Akdeniz Sonbaskı ve Antalya Ses Dergisi olarak Tütüncü başkana misafir olduk ve aklımıza gelen tüm soruları kendisine yönettik. Hakan Başkan´da sorularımıza tüm samimiyetiyle çok güzel cevaplar verdi ve ortaya bu röportaj çıktı. Genç ve başarılı başkanın neler söylediğini ve Kepez´de yapılan hizmetleri sizde merak ediyorsanız yapmanız gereken tek şey dergimizi elinize alıp okumak. Biz bu röportajı yaparken çok keyif aldık, umarım aynı keyfi sizde alırsız…

Ali AY: Sayın başkanım sizi sürekli sahada çalışırken görüyoruz, maşallah hiç durmadan, bıkıp usanmadan koşturmaya devam ediyorsunuz. Bize çalışmalarınızdan bahsedermisiniz?

Hakan TÜTÜNCÜ: Kepez´imiz gerçekten çok güzel ve özel bir ilçe. Bizde bu güzel ilçemizin değerlerine değer katmak için ekip arkadaşlarımla birlikte çalışmaya devam ediyoruz. Alt yapı çalışmalarımızın yanında birçok konuda hizmetlerimiz ardı arkası kesilmeden devam ediyor.  Kepez´in eğitim standartlarını yükseltici birçok maddi ve manevi yatımlar yapıyoruz. Aydınlık yarınlar hedefiyle gelecek nesiler için çalışmaya devam ediyoruz. İlçemizde eğitim kalitesini arttırmak için elimizden gelen tüm gayreti göstermeye çalışıyoruz. Okullara yatırım yapmak için adeta zamanla yarışıyoruz. Habipler ile Gaziler Mahallemizde göreve geldiğimiz dönem ile günümüz arasında büyük bir gelişim farkı yaşanıyor, bu iyileşmeyi özellikle eğitim kurumları üzerinde gerçekleştiriyoruz.

Ali AY: Sayın Tütüncü biz sizin çocuklara karşı büyük bir sevgi beslediğinizi birçok hizmetinizin merkezinde çocuklar olduğunu görüyoruz?

Hakan TÜTÜNCÜ: Evet, Ali Bey, tespitiniz doğru. Biz tüm çabalarımızı ülkemizin aydınlık geleceğine katkılar koyacağına gönülden inandığımız yavrularımız için yapıyoruz. Öğrenciler bizim için en değerli evladımızdır, ülkemizin geleceğidir. Hep bu gözle baktık. Her zaman belediyeciliğimizin merkezide çocuklar oldu, öğrenciler oldu, aydınlık bir gelecek oldu. Belediyemiz okul aile birliklerinin talebi olmadan da örnek çalışmalar sergiliyor. Bilişim sınıfları, forma dağıtımları buna örnek. Geçen yıl 22 binden fazla öğrencimize forma dağıttık. Yine bu yıl da aynı şekilde 20 binler seviyesinde forma dağıtacağız.”

Ali AY: Sizde mesainin hiç bitmediğini, geceleri bile Kepez aşkı ile projeler ürettiğinizi ve bu projeleri de ekibinizle birlikte adeta yıldırım hızıyla faaliyete geçirdiğinizi görüyor ve biliyoruz. Bu konuda okuyucularımıza neler söylersiniz?

Hakan TÜTÜNCÜ: Bizde mesai gerçekten hiç bitmiyor. Günün 18 ila 20 saatini Kepez´imize ayırıyoruz ve başardıkları da buradan geliyor. Sürekli amansız bir mücadele içindeyiz. Bir tane daha iyi bir iş yapabilmek için kendimizle yarışıyoruz. Vatandaşlarımızın ettiği hayır duaları bizi daha güçlü tutuyor ve hizmetlerimizin kat sayısı daha da büyüyor. Kepezli hemşerilerimiz emin olsunlar ki nice hizmetler yapan belediyemiz, daha nicelerini yapacak. Çünkü Kepez her şeyin en güzeline layık.

Ali AY: Başkanım bizim pek de görmeye alışık olmadığımız değişik birimler kuruyorsunuz. Bunlardan bir tanesi de Kepez Belediyesi  ‘Atlı Zabıta Birimi´ birazda bu konudan bahsetsek.

Hakan TÜTÜNCÜ: Biz halkımızın huzur ve güveni için gerçekten çok çabalıyoruz. Onlara en iyi hizmeti vermek için gayret ediyoruz.  İşte bunlardan biri de yeni birimi atlı zabıta birimimiz. Bu birim Vezir ile Pusat isimli iki atımızla ilçedeki parklarda, pazar alanlarında ve şenliklerinde görev alacak. Motorize ekibimizden  sonra kurulan Atlı Zabıta Birimi, ilçedeki toplumsal alanlarda görev yapacak.  İlçedeki kent parklarında, semt pazarı alanlarında ve şenlik, kutlama gibi vatandaşların yoğun olduğu bölgelerde görev yapacak olan Atlı Zabıta Birimi´nin atları Vezir ile Pusat, bir yandan da Antalyalılara at sporunu sevdirecek. Kepez Macera Ormanı´ndaki at pansiyonunda kalan Vezir ile Pusat´a, manej görevlileri tarafından sabahın ilk ışıklarında yemleri veriliyor. Mesai saatinde buraya gelen Atlı Zabıta Birimi, sahaya çıkmadan önce atların tımarını yapıyor, biniş takımlarını yerleştiriyor ve göreve çıkıyor.

Ali AY: Belediyenizin, Dokumapark´a kazandırdığı ve dünyanın en güzel müzelerinden biri olmaya aday Anadolu Oyuncak Müzesi, Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu ve Adalet Bakanı Gül´ün de katıldığı görkemli bir törenle hizmete açıldı. Bu konuda neler söylersiniz.

Hakan TÜTÜNCÜ: ‘Oyuncak Müzesi Projesi´ bizim için çok değerli ve kıymetli. Bilindiği üzere 5 Ocak 1956 tarihinde rahmetli Başbakan Adnan Menderes, dönemim Cumhurbaşkanı Celal Bayar tarafından fabrikanın temeli atılmıştı. Cumhuriyetin, Antalya´daki ilk sanayi tesisiydi. 50 yıl boyunca 24 saat esasına göre mesai yaptı. 7 binden fazla aileye iş, aş ve ekmek kapısı oldu. Ne yazık ki, 2006 yılına gelindiğinde Antalya Dokuma Fabrikası, çok talihsiz bir sürecin içerisine girdi. Yok, olma tehlikesi ile karşı karşıya kaldı. Antalyalılar tarafından 10 yıl boyunca dikkatle takip edilen 2009´dan sonra dönemimizde belediye başkanı olarak şahsımın bizzat takip ettiği amansız bir hukuk mücadelesinin sonunda Dokuma Antalyalıların oldu. 30 Aralık 2015 günü söz verdiğimiz şekilde Dokuma´nın kapılarını halkımıza açtık.  Dokuma´nın 238 bin m2 alanı, çok farklı kültür, sanat adası olarak medeniyetimize, tarihimize hizmet eden bir yer haline geldi, geliyor.

Ali AY: Dokuma alanı konusunda gerçekten çok zorlu bir süreçten geçtiniz değil mi?

Hakan TÜTÜNCÜ: Buradan bir kez daha belirtmekte fayda görüyorum, Dokuma alanını Antalya´ya armağan etme iradesinin arkasında Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan´ın var. 2009 yılında Genel Başkanımız, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan tarafından emaneti almaya aday gösterildiğim gün, Sayın Cumhurbaşkanımızın şahsıma ilk ve en önemli talimatı, Dokuma´nın üzerinde oynanan oyunları ortadan kaldırmak ve Dokuma´yı tekrar murat ettiğimiz gibi halkımıza teslim etmek olmuştu.  Bugün burada hangi güzellik varsa 2015´ten itibaren Antalyalılar Dokuma´yı bambaşka bir güzellikte yaşıyorlarsa bugün güzelliklerinin hepsinin arkasında Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan´ın demir gibi, çelik gibi iradesi ve Antalyalılara Dokuma´yı armağan etme iradesi vardır.

Ali AY: Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve ekibi gerçek anlamda bu güzel ülkeye‘Çağ Atlattı´ ve atlatmaya da devam ediyor. Kendileri 81 il ve yüzlerce ilçenin derdi ile tek tek ilgileniyor. Hazır bu röportajı da yaparken sizde kendilerinden bahsetmişken bizde Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan´dan ve ekibinden Allah binlerce kez razı olsun diyelim ve Dokuma Park kompleksi ile ilgili sözü size bırakalım.

Hakan TÜTÜNCÜ: Ülkemize yapılan büyük hizmetlerin görülüp takdir edilmesi, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan Bey´in şahsı ile ilgili güzel sözlerin toplumun önünde olan siz gazeteci kardeşlerimizden dillendirilmesi bizi gerçek anlamda mutlu ediyor. Bizler Sayın Erdoğan´la birlikte çıktığımız bu kutlu yolda Halka hizmet Hakk´ka hizmet düsturuyla ülkemize ve insanımıza hizmet etmeye devam edeceğiz.

Dokuma Park´a gelecek olursak, bugün itibarıyla kompleksimizde 6 ayrı müze, 1 tane de bilim merkezi olmak üzere muhteşem tesisler yükseliyor. İlkini açtığımız oyuncak müzesi ile birlikte eş zamanlı sürdüğümüz şehir müzesi de Dokuma´nın idari binasında yükseliyor. Klasik Otomobiller Müzesi,  Dokuma Müzesi, Minyatür Park Türkiye Müzesi devam ediyor. Dokuma Fabrikası´nın sosyal tesislerini 15 Temmuz Görsel Sanatlar Müzesi haline getiriyoruz. TÜBİTAK işbirliği ile 35 milyon bütçeli Akdeniz bölgesinin en büyük, ilk ve tek bilim merkezini de yine fabrika binamızın 8 bin m2 alanına kazandırıyoruz.

Ali AY: Sevgili başkanım siz hep ‘Bir ülkenin geleceği çocukların hayallerinde gizli´ diyen ve çocuklar için yapılması öngörülen projeleri seri bir şekilde hayata geçiren bir başkansınız. Çocuklarımız ile ilgili bir çok proje Kepez´in her tarafında devam ediyor. Ben yine de sorayım. Neden ‘Oyuncak Müzesi´ ?

Hakan TÜTÜNCÜ: Ali Bey, oyuncakla çocuk, çocukla da gelecek arasında doğrudan bir ilişki vardır. Bir ülkenin geleceği aslında her şeyden önce çocukların hayallerinde gizlidir. Modern ülkelerde oyuncak, çocukların eline dünyaları, ufukları ve hayalleri gelişsin diye veriliyordu. Geri kalmış ülkelerde ise oyuncak, çocuklara oyalansın diye verilir. 1920´lerde Amerikalılar çocuklarının eline uzay gemileri verdiler.  O zaman uzaya yolculuk, uzay gemisi yoktu.  O çocuklar büyüdüler, uzay gemisi yaptılar ve uzaya gittiler. Çocuklarımızın hayalini geliştiremediğimizden dolayı, onların önüne hayal dünyalarını açacak unsurlar modern tekniklerle oyun ve oyuncaklar sunamadığımızdan dolayı gelişmemiz ileri gitmedi. Sultan Abdülhamid  Han, göreve geldiğinde her şeyden önce çocukların hayal dünyasını zenginleştirmeyi hedefledi. Müzemizde Sultan Abdülhamid Han´ın çocukların hayal dünyası gelişsin, diye neler yaptığını göreceğiz. Müzemiz, çocuklar için bir eğitim merkezi olacak. Bu müze oyuncak tarihine bir bakış ama özelde insanlık tarihine bir bakıştır. Müzemizin diğer müzelerden farkı nedir? Türkiye´de bizim haricimizde 5 tane daha oyuncak müzesi var. Anadolu Oyuncak Müzesi, Türkiye´nin 6. Oyuncak müzesi oldu. Bu oyuncak müzesi insanlık tarihi boyunca çocukların eline verilen oyuncaklarla tarihin seyrinin nasıl şekillendiği ile ilgili karşılaştırmalı bir tarih sunuyor.

Karşılaştırmalı tarih eğitim merkezi niteliğinde bir oyuncak müzesi oluşturduk.  Bizim oyuncak müzemizde diğer oyuncak müzelerinde olmayan Anadolu topraklarında tarih öncesindeki oyuncakları da görme imkânımız olacak. Müzemizde 7 bin 500 yıl önce bir çocuğun eline verilen oyuncak da görülecek.

Ali AY: Bu müze Kepez´e neler getirecek?

Hakan TÜTÜNCÜ: Tabi ki çok ama çok şey getirecek. Bakın Antalyaspor´umuzun 1967´de giydiği forma ve ilk posteri müzemizde. Bu müze Antalya´ya hizmet edecek, vizyon kazandıracak, kentte çok farklı bir güzelliği ortaya koyacak güzel bir hayal kurduk. Bugün bu hayali gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.” Diyen Tütğüncü, konuşmasını şöyle tamamladı: “Müze sadece Antalyalılara, çocuklara hizmet eden bir müze olmayacak. Dünyanın en gelişmiş müzeleri arasında yer alan oyuncak müzeleri kentti ziyaret edenlerin de uğrak noktasıdır. Anadolu Oyuncak Müzesi, Antalya´ya gelen yerli ve yabancı turistlerin uğrak noktası olacak. Kepez´e turizme kapı aralayan bir pencereyi de açmış oluyoruz. 15 salonda 15 ayrı tema ve 15 farklı düzenlemenin olduğu müzede anılar odası, Antalyaspor köşesi, sınıf, ahşap oyuncaklar, deniz, arabalar, istasyon, Anadolu geleneksel oyuncakları, esnaf  sokağı, masal odası, Kaleiçi Sokağı, peluş oyuncaklar, yap-boz odası, Anadolu oyuncak tarihi gibi temalı salonlar yer alıyor.

Müzenin koridorları da 10 vitrinde, 10 ayrı temada oyuncaklar sergileniyor. Bu vitrinlerde Teddy Bear´den porselen bebeklere, mutfak eşya modellerinden uzay ve robot oyuncaklara ve Karagöz karakterlerine kadar pek çok farklı oyuncak grubu bulunuyor.

Müzenin kafe kısmı da  teşhir salonu olarak düzenlendi. Kafede bulunan pek çok vitrinde oyuncaklar sergilendiği gibi kafe masaları da birer “masa-vitrin” olarak ele alınarak içlerine oyuncaklar yerleştirildi.

Müzede etkinliklerde ve gösterilerde kullanılmak üzere 40 kişilik küçük bir salon yer alıyor. Yaklaşık 4.000m2 alana oturan müzedeki 750m2 kapalı teşhir alanında yaklaşık 8 bin adet oyuncak bulunuyor. Bundan başka 150m2 de çocuk atölyeleri yer alır. Müzemizin dikkat çekenin teşhir alanlarından birisi de 40 bin adet misketten oluşan misket duvarımız.

Ali AY: Sayın başkanım size ve ekibinize Kepez´in daha modern ve yaşanılabilir bir cazibe merkezi olması konusunda geceli gündüzlü, büyük bir efor sarf ederek yapmış olduğunuz hizmetler konusunda bu şehre aşık bir kardeşiniz olarak Allah yar ve yardımcınız olsun diyor, okuyucularımız adına da bizleri burada ağırladığınız için çok teşekkür ediyorum.

Hakan TÜTÜNCÜ: Bende Akdeniz Sonbaskı ve Antalya Ses Dergisi çalışanlarına ve okuyucularınıza sevgi ve saygılarımı sunuyor,  bizimle bu güzel zamanı paylaştığınız için şahsınıza çok teşekkür ediyorum.

alıntı: www.akdenizsonbaskı.com

Kaynak: ANTALYA HAYAT

Anahtar Kelimeler: Kepez Antalya parlayan yıldızı
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *

Trafiği rahatlatan uygulamalar sürüyor
Antalyaspor Kavşağı´na neşter
Başkan Ethem Taş´tan Erken Seçim Kararı Açıklaması
AK Parti Antalya İl Başkanı Av. İbrahim Ethem Taş´ın erken seçim kararı ile ilgili basın açıklamasıdır.
Varsak – Sarısu 40 dakika
Ekspres hat derman oldu
Hurdacılık Yapan Şahıslara Yönelik Denetim Uygulaması Yapıldı
11 Nisan-13 Nisan tarihleri arasında değişik saatlerde denetim uygulamasında
Demre´de Konyaaltı Belediyesi farkı..
Konyaaltı Belediyesi´nin başpehlivanı İsmail Balaban, Demre´de düzenlenen sezonun ilk yağlı güreşlerinin şampiyonu oldu.
Kepez´in Bitki Heykelleri Göz Kamaştırıyor
13-15 Nisan 2018 tarihlerinde toplanıyor
FIRAT KALKANI BÖLGESİNE ANTALYA´LI ÖĞRENCİLERDEN  OKUL HEDİYESİ
FIRAT KALKANI BÖLGESİNE ANTALYA´LI ÖĞRENCİLERDEN OKUL HEDİYESİ
“Kardeşim İçin En az 1 Lira “Kampanyası başlatıldı.
Antalya için namaz vakitleri

26 / 9 °C
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
Bu dünya çalışma yeridir. Ücret alınacak yer, ahirettir.

İMAM-I RABBANİ (R.A)
-Her 4 Amerikalıdan biri mutlaka televizyonda görünüyor. (Sokakta her 4 kişiden 1 imza dağıtıyormuş düşünsenize) -Uyurken televizyon seyrederken yaktığımızdan daha fazla kalori yakıyoruz. (Demekli televizyonla uyutuluyoruz) -Bir karıncanın koku alma yet

İlginç Bilgiler 5
Kurabiye hamurunun elinize yapışmasını istemiyorsanız ellerinizi soğuk suyla ıslatıp kuruladıktan sonra kurabiyeye şekil verin. Kurabiyelerin zamanla sertleşmemesi için yanlarına bir-iki dilim kabuklu elma koyarak saklayınız. Elmanın yayacağı nem sayesin